dickenwillesbos.reismee.nl

Indrukwekkend de mis

We gingen naar de kerk. Voor diegene die het niet weten: Petra betekend rots. De kerk is op een rots gebouwd dus je moet uitgehakte trappen oplopen. In de kerk keek ik mijn ogen uit, sommige mensen op hun paasbest en anderen hadden een glitterjurk aan met een decolleté tot hun navel en een split van voren tot hun kruis of een skins jeans met een naveltruitje. Om 24:00 uur gingen de lichten uit en stak de Pope een kaars aan. Daarmee werd de volgende kaars van iemand aangestoken en die gaf ook weer het licht door aan de volgende. De bedoeling is dat je je kaars brandend naar je huis krijgt want dat brengt geluk.

Wij liepen naar buiten met onze kaars toen vanaf de klokkentoren vuurwerk werd afgestoken en de klok begon te luiden. Wij dachten dat hert vuurwerk op het plein zou zijn maar dat was dus niet zo. We konden niet naar beneden want ongeveer het hele dorp stond met kaarsen in hun handen op de trappen. Iedereen zoende elkaar en wenste de ander gezegend Pasen. Een beetje zoals bij ons oud en nieuw.

Op een gegeven moment kreeg een stel opgeschoten jongens er genoeg van en drongen zich door de menigte. Wij met een noodgang erachter aan . Uiteindelijk was ik met brandende kaars om 2 uur thuis. Dus weer een kort nachtje.

Rebecca

Wat een mooi verhaal en mooie traditie! Gelukkig is het gelukt om met de brandende kaars thuis te komen :)

Astrid

Mooi om dit mee te maken!

Joke

Heel speciaal. Wel mooi om mee te maken.

René en Yvonne

Mooi verhaal en gelukt om de kaars brandend voor je raam te zetten vannacht.