dickenwillesbos.reismee.nl

Aankomst in Lesbos

Om 4.40 uur werd er op de deur gebonkt en geroepen. Toen ik opendeed werd gezegd dat we over een half uur in Mytilini zouden zijn en dat hij de sleutel van de hut wilde (slim bedacht want zo voorkom je wachtrijen bij de receptie) Dick en ik zijn voor het raam gaan kijken hoe Lesbos dichterbij kwam. Om even voor 5 werd de deur opengegooid en die man schreeuwde dat we naar onze auto moesten (later begreep ik dat hij pissig was omdat de hut schoongemaakt moest worden).

Gehoorzaam als wij zijn dit gedaan. We meerden om 5.15 aan en 5.40 reden we van boord. Ongelofelijk hoe snel ze zo’n boot legeringen. Om 7.00 arriveerden we in Petra. Het hek zat dicht en alle luiken waren nog gesloten. We zijn in de auto blijven wachten.

Even voor achten appte vrienden of we er al waren. Ik antwoorde dat alles nog in diepe rust was en zij nodigde ons uit om bij hen koffie te komen drinken. Op dat moment kwam Marianthi naar buiten. Zij had ons ‘s middags met de 1e vlucht verwacht. Ze had al bloemen en fruit neergezet en kwam later 6 flessen water brengen.

Wat zijn we blij met alle opbergruimte in ons appartement Om 10.30 waren we klaar met alles uitpakken en toen kwamen vrienden met een fles wijn om ons welkom te heten (die hebben we de volgende dag pas geopend).

‘S middags gaan lunchen en daarna een uurtje gaan slapen. Toen we s avonds gingen eten werden we verwelkomd met de woorden jullie zijn nu locals, als je vragen of problemen hebt kun je altijd bij ons terecht.

Bijtijds ons bed in gedoken om een normale nacht te maken

Rebecca

Leuk verhaal, een echt tweede thuis :)

Liz

Geniet volop!

Wouter

Mooi warm welkom.
En nu verder acclimatiseren.
Komt ook weer goed.

René en Yvonne

Typische Griekse gastvrijheid. Geweldig toch en goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.